Als je een tattoo artiest bent, is je goedkoopste en meest duurzame marketing tool je Instagram. Het fungeert als een portfolio, sociaal bewijs en mond-tot-mondreclame. Mensen kunnen je vinden via verwijzingen, samenwerkingen, hashtags en verhalen.
En wanneer iemand je profiel bekijkt, is dat het moment om ze te grijpen en ze om te zetten in klanten.
Om je te helpen met dit proces, is hier een gedetailleerde gids over hoe je Instagram-bezoekers kunt omzetten in klanten. Van het eerste gesprek met de klant, tot het maken van de foto, tot het schilderen van het verhaal.
Creëer een visuele identiteit
Realiseer je dat Instagram niet alleen een tool is waar je foto’s uploadt
Het is een canvas waarop je je kunst laat zien: Het is de plek waar je toekomstige klanten een band creëren met jou en je werk.
Door een persoonlijk merk te creëren, bepaal je hoe je met je klanten communiceert, de toon en de stemming. Het geeft je de materialen en de capaciteit om een consistente visuele identiteit te hebben.